سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خشم، دل حکیم را نابود می کند . و فرمود : هرکس مالک خشم خویش نباشد، مالک خرد خویش نیست . [امام صادق علیه السلام]
دل درهوای یار
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» درسی از حضرت زهرا

امام على علیه السّلام نقل می‌کنند که زنى به حضور فاطمه زهرا سلام الله علیها رسید و عرض کرد: مادرى ناتوان دارم که در نمازش ابهام دارد و مرا به سوى شما فرستاده تا از آن بپرسم.  او پرسش خود را مطرح کرد و حضرت فاطمه به آن پاسخ داد. آن زن پرسش دیگری پرسید و پاسخ گرفت. سپس پرسش سوم و چهارم و تا ده پرسش پرسید و حضرت همه را پاسخ داد.
زن از فراوانى پرسشها خجالت کشید و گفت: اى دختر پیامبر خدا ! دیگر مزاحم نمى‌شوم.  فاطمه علیها السّلام فرمود: نه. بیا و هرچه مى‌خواهى بپرس. به نظر تو اگر کسى را یک روز براى بالا بردن بارى سنگین به پشت بام استخدام کنند و در عوض به او یکصد هزار دینار مزد دهند، آیا این کار برای او دشوار و سنگین به نظر مى‌آید؟ گفت: نه. حضرت فرمود: مزدی که من در برابر پاسخ هر پرسش می‌گیرم ارزشش بیش از مرواریدهایی است که از زمین تا آسمان را پر کرده باشد! پس چنین کاری با چنین مزدی سزاوارتر است که بر من گران نیاید. از پدرم شنیدم که مى‌فرمود: دانشمندان شیعیان ما پس از آن که محشور ‌شوند به اندازه فراوانی دانششان و مقداری که در راه هدایت بندگان خدا تلاش کرده باشند بر آنها خلعتهاى کرامات پوشانده خواهد شد، تا آنجا که بر برخى از آنها هزار هزار خلعت نور بپوشانند.
سپس منادى پروردگارمان (جلّ جلاله) ندا مى‌دهد: اى سرپرستان یتیمان آل محمّد! اى کسانى که هنگام جدایى آنان از پدرانشان ـ که همان پیشوایان آنها بودند ـ دست آنان را گرفتید! اینان شاگردان شمایند و یتیمانى که سرپرستى آنها را برعهده گرفتید و آنها را بر پا نگه‌داشتید، پس همان‌گونه که در دنیا خلعتهای دانش را بر آنها پوشاندید، اکنون نیز به آنها خلعت دهید. پس بر هریک از آن یتیمان به اندازه دانشى که از آنها فرا گرفته‌اند خلعت مى‌پوشانند، تا آنجا که بر برخى از آنها صدهزار خلعت پوشانده مى‌شود و همین گونه این یتیمان نیز بر هرکس که از آنها آموخته خلعت مى‌پوشانند.
سپس خداوند متعال مى‌فرماید: دوباره به این دانشمندان سرپرست یتیمان خلعت دهید تا خلعتشان را کامل و دوچندان گردانید. پس به اندازه پیشین دوباره به آنها خلعت مى‌دهند و همین‌‌گونه به اندازه منزلت هرکس خلعتش را دوچندان مى‌کنند.  فاطمه علیها سلام گفت: اى بنده خدا ! یک نخ این خلعتها هزار هزار بار از آنچه خورشید بر آن تابیده برتر است. و چه فضیلتى دارد آنچه مشوب به تیرگى و کدورت است؟

العلم و الحکمه فی الکتاب و السنه به نقل از تفسیر امام حسن عسکری (علیه‌السلام)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رضامحمدی ( چهارشنبه 88/4/10 :: ساعت 4:48 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

توهین رسانه بهائیان به ائمه و قرآن کریم
قاتل امام حسین ـ علیه السّلام ـ دشمن خدا؟
تفریح مولاعلی(ع)
شمه ای اززندگی سراسربرکت مولا علی(ع)
امیدبخشترین آیه قرآن
درسی از حضرت زهرا
طوبی
پند امام به عالمان
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 0
>> مجموع بازدیدها: 13905
» درباره من

دل درهوای یار

» آرشیو مطالب
زمستان 1386

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب